Перейти до основного вмісту

Єлизавета К-ма. Заняття 14 (21.10.2022).

 


Тема. Культура харчування. Дієтичне харчування. Способи приготування дієтичних страв.

Мета: розширити уявлення про культуру харчування, дієтичне харчування, основні дієти; дати поняття про способи приготування дієтичних страв; розвивати уміння списувати з друкованого тексту; збагачувати активний словник; розвивати увагу, пам’ять; виховувати культуру здорового харчування.

Хід заняття.

1.Привітання (створення позитивного емоційного настрою):

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку тобі і мені.

2.Культура харчування. Дієтичне харчування. Способи приготування дієтичних страв.

2.1.Актуалізація знань.

Дорослий ставить запитання, дитина має дати відповідь.

-На попередньому занятті ти дізнався про дієтичне харчування. Що таке дієтичне харчування?

-Хто підбирає дієту?

-Які дієти ти знаєш?

-Роздивись слайд і скажи, до кого виду дієт відносяться ці дієти. До лікувальних (медичних) чи не медичних?

2.2.Повідомлення теми заняття.

Розповідь дорослого.

       Сьогодні ми продовжимо говорити про дієтичне харчування. Ти дізнаєшся про способи приготування дієтичних страв.

Тема сьогоднішнього уроку: «Дієтичне харчування. Способи приготування дієтичних страв».

Запиши тему уроку в зошит.

2.3.Виклад нового матеріалу.

Дієтична їжа містить багато корисних властивостей. У процесі приготування дієтичного блюда, що поєднує у собі корисні властивості та високі смакові характеристики, важливу роль відіграє спосіб його приготування. Слід повністю відмовитися від смаження страв. Замість цього треба застосовувати запікання у духовці, варіння та тушкування, як на плиті, так і в скороварці або пароварці, припускання продуктів:

м’ясо та овочі рекомендується готувати на «відкритому» вогні (використовувати сковороду з ґратами);

м’якість і соковитість відвареним продуктам забезпечить їхнє приготування в мінімально киплячій воді (характеризується «однаковими» бульбашками);

м’ясо, овочі та риба, запечені у фольці або спеціальному рукаві, збережуть свої корисні властивості та приємно здивують ніжним та соковитим смаком;

овочі, тушковані, як в горщику у духовці, так і в скороварці або пароварці, найкраще зберігають поживні речовини, вітаміни та мікроелементи.

Деякі кулінарні «секрети» для покращення смакових властивостей дієтичної їжі:

для підвищення смакових якостей їжу слід готувати у невеликих кількостях та на один раз;

використання різноманітних спецій (часник, розмарин, орегано, лавровий лист, базилік, перець та інше) допоможуть компенсувати відсутність або мінімізоване використання солі;

використання замість цукру фруктів (фініки, родзинки, інжир, груша, чорнослив, курага, яблуко);

використання різних сортів рослинної олії: лляна, соняшникова, оливкова, кукурудзяна, кокосова, бавовняна. У кожного свій індивідуальний смак: правильний вибір виду олії до того чи іншого продукту – запорука смачної страви;

чим красивішим і оригінальнішим буде оформлене блюдо, тим більша ймовірність того, що його захочуть скуштувати.

2.4.Фізкультхвилинка «Якщо ти щасливий, роби за нами так».

Включаємо відеозапис та виконуємо відповідні рухи.

Фізкультхвилинку «Якщо ти щасливий, роби за нами так» від ютуб каналу «МАЛДІВИ Фабрика пісень» можна переглянути за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=xkMq6XgBxWU

3.Підсумок уроку.

3.1.Робота в зошиті.

Запиши, вставляючи пропущені слова.

У процесі приготування дієтичних страв, важливу роль відіграє ______________ їх приготування.

Слід повністю відмовитися від _________________ страв.

Страви треба запікати у __________________ , варити та тушкувати, як на плиті, так і в скороварці або пароварці.

Слова-підказки: смаження, духовці, спосіб.

3.2.Вправа «Корисна та шкідлива їжа».

 

4.Рефлексія. 

 Ось заняттю вже майже кінець.

 Ти була молодець!

 Що сподобалось – хвалися,

 Засмутило - пожалійся.

Дорослий надає дитині можливість висловитися про те, що їй сподобалось чи не сподобалося на занятті. Відмічає успіхи дитини, хвалить, зацікавлює до нового заняття. 

5.Ритуал закінчення заняття. Вправа: „Подаруй усмішку”.

Мета: створення позитивного емоційного настрою, емпатії, взаємної довіри.

Хід вправи: дорослий звертається до дитини зі словами:

 Звати як мене, скажи?

 Звати як тебе, скажи?

 Ми з тобою вчились дружно?

 Отже, разом не сутужно!

 Зустріч нову призначаймо, 

 Усім щастя побажаймо.

 Руку стисни на прощання,

 Усміхнись як сонце раннє!

 Дитина легким подихом здуває зі своїх вуст усмішку у складені човником долоні і відпускає її у добрий, щирий та привітний світ.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

21 березня: Всесвітній день людей із синдромом Дауна.

      Кожного року 21 березня відзначається Всесвітній день людей з синдромом Дауна. Двадцять перший день третього місяця був обраний, щоб показати, що синдром Дауна пов'язаний з наявністю в клітинах людини 3-ї хромосоми в 21-ій парі. Пропонуємо взяти участь у челенджі « Шкарпетуйся! ». Суть акції полягає в тому, що люди, які виражають толерантність і підтримку людям з синдромом Дауна, 21 березня надягають яскраві, непарні шкарпетки, як символ додаткової хромосоми. Захід проводиться з метою звернути увагу на проблеми людей з синдромом Дауна. Шкарпетуйся!!!!!          В Україні в 2003 році була створена Всеукраїнська благодійна організація “Даун Синдром” — це батьківська спільнота, яка працює задля поліпшення життя людей із синдромом Дауна. Фахівці організації надають психологічну підтримку сім'ям, навчають спеціалістів та створюють умови для розкриття потенціалу людей із синдромом Дауна, підтримують ініціативи, направлені на боротьбу зі стереотип...

Ігри з цифрами і числами.

     За допомогою гри дитина вивчає нові знання і закріплює їх. Математичні ігри познайомлять дітей з цифрами, числами, основами рахунку, з арифметичними діями, а також посприяють розвитку мовлення, уваги, пам’яті, мислення. Варіанти ігор та вправ: «Прибери цифру» Гра розвиває увагу, швидкість реакції, мислення, спритність, і закріплює навички рахунку. Викладаємо послідовно картки з числами від 0 до 10. Дорослий ставить завдання, а дитина повинна виконати його. Наприклад, “Прибери цифру 7”, “Прибери цифру між 2 і 4”, “Прибери цифру, яка більше 3 на 2” і т. д. Завдання можна задавати у вигляді загадок, відгадкою буде та цифра, яку необхідно прибрати. Наприклад: Одиничка – цифра рівна і до стовпчика подібна. Всі рахунки, всі таблички починають з одинички. «Плутанина» В процесі гри закріплюємо знання цифр, рахунку від 0 до 10 в прямому і зворотному порядку, а також увагу і пам’ять . Розкладаємо цифри по порядку, далі дитина відвертається, а дорослий змінює їх місцями. Завдан...

СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ЗМІНАМИ У ПРИРОДІ НАВЕСНІ ТА ВЛІТКУ.

  *Спостереження за травою, квітами. Пояснити дітям, що трава та квіти спочатку маленькі, завдяки сонцю та дощу вони виростуть великі. Виховувати любов до природи. *Спостереження за деревами. Звернути увагу дітей на те, що листочків на деревах ще немає, але вже є квіти на абрикосах, сережки на березах, кленах. Розвивати увагу та спостережливість. *Спостереження за комахами. Продовжувати вчити дітей розрізняти характерні ознаки зовнішнього вигляду комах, за їх поведінкою. Виховувати бережливе ставлення до комах. *Спостереження за маленькими мурашками та жучками. Розглянути їх зовнішній вигляд, чим вони схожі, чим різняться. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до комах. *Спостереження за кульбабами. Формувати в дітей поняття про рослини ранньої весни, орієнтуватися в основних правилах поводження в природі. Виховувати бережливе ставлення до квітів, любов до природи. *Спостереження за квітучими деревами. Продовжувати формувати знання про весняні явища природи; спостерігати...

Інтернет-ресурси.

Шановні батьки! Пропоную добірку чудових ресурсів, які можуть стати вам у нагоді, щоб трохи зняти напругу дітей та відволікти їх. 1. 365 казок на ніч (сучасні аудіоказки для дітей) https://www.youtube.com/playlist... 2. Казочки та цікаві історії для дітей (класичні та сучасні казки, начитка) https://www.youtube.com/channel/UCok9X9ZeNg1EXaHVuP6iE-Q 3. Дитячі книжки в електронному форматі від видавництва “Ранок” (три папки для віку 3+, 6+, 9+) https://drive.google.com/.../1z7NN25HdiR9LVySXtO2WyxtQ4jP... 4. Українські народні та авторські казки (тексти) https://kazky.org.ua/zbirky/knihovna 5. Оповідання для 9+ “Окуляри і кролик-гном” (електронна книжка) https://chtyvo.org.ua/.../Kupriia.../Okuliary_i_krolyk-hnom/ 6. Не забуваймо про сайт “Нова українська школа”, де є пізнавальні онлайн-зустрічі, вправи для подолання паніки, поради психологів, ігри тощо. https://nus.org.ua/ 7. Радіовистави за творами шкільної програми https://nus.org.ua/.../radiovystavy-za-tvoramy-shkilnoyi.../ 8. 7 радіов...

Ігри з цифрами і числами.

     За допомогою гри дитина вивчає нові знання і закріплює їх. Математичні ігри познайомлять дітей з цифрами, числами, основами рахунку, з арифметичними діями, а також посприяють розвитку мовлення, уваги, пам’яті, мислення. Варіанти ігор та вправ: «Прибери цифру» Гра розвиває увагу, швидкість реакції, мислення, спритність, і закріплює навички рахунку. Викладаємо послідовно картки з числами від 0 до 10. Дорослий ставить завдання, а дитина повинна виконати його. Наприклад, “Прибери цифру 7”, “Прибери цифру між 2 і 4”, “Прибери цифру, яка більше 3 на 2” і т. д. Завдання можна задавати у вигляді загадок, відгадкою буде та цифра, яку необхідно прибрати. Наприклад: Одиничка – цифра рівна і до стовпчика подібна. Всі рахунки, всі таблички починають з одинички. «Плутанина» В процесі гри закріплюємо знання цифр, рахунку від 0 до 10 в прямому і зворотному порядку, а також увагу і пам’ять . Розкладаємо цифри по порядку, далі дитина відвертається, а дорослий змінює їх місцями. Завдан...

Роль батьків у вихованні працелюбності дитини.

        Звичайно, виховати самостійну, організовану та працелюбну дитину неможливо лише в стінах дитячого садка чи школи. Адже особистий приклад і участь батьків у трудовому вихованні дітей має величезне значення. Тому активно залучайте дітей до роботи.      У дитини повинні бути трудові обов’язки вдома, які вони будуть виконувати як під керівництвом батьків, так і самостійно. Треба давати посильні для дитини доручення в залежності від віку та її можливостей, зокрема: - підтримувати порядок у своєму ігровому куточку, школярам – на своєму робочому столі; - поливати кімнатні рослини; - якщо родина тримає город, квітник, виділити для дитини грядку, де вона зможе посіяти городні культури та доглядати за ними, старші діти – разом з дорослими можуть садити городину, сапати, збирати урожай овочів, фруктів; - допомагати мамі у хатній роботі — підмести підлогу, витерти пил, посуд зі столу, старші діти – пропилососити, помити підлогу, помити посуд, випрати ...

15 травня Міжнародний День сім'ї

  Матеріал взято на сторінці Вайбер-спільноти "LogoBest".

Що робити із внутрішньою та зовнішньою агресією?