Перейти до основного вмісту

Ігри з цифрами і числами.

 

  

За допомогою гри дитина вивчає нові знання і закріплює їх. Математичні ігри познайомлять дітей з цифрами, числами, основами рахунку, з арифметичними діями, а також посприяють розвитку мовлення, уваги, пам’яті, мислення.

Варіанти ігор та вправ:

«Прибери цифру»

Гра розвиває увагу, швидкість реакції, мислення, спритність, і закріплює навички рахунку.

Викладаємо послідовно картки з числами від 0 до 10. Дорослий ставить завдання, а дитина повинна виконати його. Наприклад, “Прибери цифру 7”, “Прибери цифру між 2 і 4”, “Прибери цифру, яка більше 3 на 2” і т. д.

Завдання можна задавати у вигляді загадок, відгадкою буде та цифра, яку необхідно прибрати. Наприклад:

Одиничка – цифра рівна
і до стовпчика подібна.
Всі рахунки, всі таблички
починають з одинички.

«Плутанина»

В процесі гри закріплюємо знання цифр, рахунку від 0 до 10 в прямому і зворотному порядку, а також увагу і пам’ять.

Розкладаємо цифри по порядку, далі дитина відвертається, а дорослий змінює їх місцями. Завдання дитини знайти і виправити помилку.

«Назви сусіда»

Гра також допоможе закріпити знання про рахунок від 0 до 10 в прямому і зворотному порядку.

Для гри знадобляться картки із зображенням вагончиків, у віконцях написані числа, одне віконце не підписане. Завдання дитини – назвати пропущене число. Якщо гра проходить в дитячому колективі, то можна перетворити її в змагання. Хто швидше назве правильну відповідь.

«Драбинка»

Гра допомагає розвивати у дитини уявлення про послідовність чисел, вміння порівнювати їх.

Розглядаємо (попередньо побудовану з конструктора або намальовану на папері) числову драбинку. Рахуємо сходинки (прямий і зворотний порядок), називаємо найменший поріжок, потім великий – порівнюємо, далі порівнюємо між собою інші.

«Збери всі листочки»

Гра допомагає закріпити знання про склад числа.

Для гри знадобляться пелюстки з прикладами, серединки квітки з числами. Дорослий пропонує дитині зібрати квітку відповідно до правильного рішення прикладу. Якщо в родині є ще діти, то можна розділитися на 2 команди і позмагатися, хто швидше збере “правильні” пелюстки для квітки.

«Математична рибалка»

Гра допоможе познайомити та закріпити знання про склад числа.

Дорослий пропонує розкласти рибок (з написаними на них прикладами) в потрібне відро (з написаними на них числами).

«Чарівна торбинка»

Тренувати дітей в рахунку за допомогою різних аналізаторів. Закріпити уявлення про кількісні співвідношення між числами. Розвивати логіку, мислення, увагу.

У чарівній торбинці знаходяться: рахунковий матеріал, два-три види дрібних іграшок. Ведучий вибирає когось із дітей ведучим і просить відрахувати стільки предметів, скільки той почує ударів молоточка, бубна або стільки предметів, скільки кружків на картці. Діти, які сидять за столами, рахують кількість ударів і показують відповідну цифру.

«Скільки»

Розвивати вміння рахувати, слух та увагу.

На дошці закріплюється 6–8 карток з різною кількістю предметів. Ведучий говорить: «Зараз я загадаю загадку. Той, хто її відгадає, перерахує предмети на картці і покаже цифру. Слухайте загадку. Сидить дівчина в коморі, а коса її на дворі». Гравці здогадалися, що це морква, перераховують, скільки морквин намальованих на картці, і показують цифру 4. Хто швидше підняв цифру, стає ведучим. Замість загадок можна давати опис предмета. Наприклад: «Ця тварина ласкава і добра, вона не розмовляє, але знає своє ім’я, любить грати з м’ячем, клубком ниток, п’є молоко і живе разом з людьми. Хто це? Порахуйте скільки».

«Якої іграшки не стало»

Закріпити порядковий рахунок предметів, поняття «скільки». Розвивати увагу, пам’ять.

Ведучий виставляє кілька різнорідних іграшок. Діти уважно розглядають їх, запам’ятовують, де яка іграшка стоїть. Всі заплющують очі, ведучий прибирає одну з іграшок. Діти розплющують очі і визначають, якої іграшки не стало. Наприклад, сховалася машинка, вона стояла третьою справа або другою ліворуч. Хто правильно відповів, стає ведучим.

«Відповісти без слів»

Попросіть дитину відповісти на питання, не промовляючи ні звука, за допомогою карток з цифрами.

  • Скільки козенят було у кози з казки про вовка і козенят? (Сім)

  • Скільки казкових персонажів тягнуло ріпку? (Шість)

  • Скільки днів у тижні? (Сім)

  • Скільки ти знаєш зимових місяців? (Три)

  • Яка цифра стоїть між четвіркою та шестіркою? (П’ять)

«Головоломка»

Запропонуйте дитині заповнити порожні клітинки і вставити пропущені цифри в кожен ряд.


«Знайди цифри від1 до 25»

Запропонуйте дитині знайти цифри від 1 до 25. Це вправа на концентрацію та розподіл уваги.




   


«Злови цифру «3»

Попросіть дитину хлопнути в долоні, коли вона почує цифру «3». В інших випадках плескати не треба. Отже, почали:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 5, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 3, 4, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 333333 (в кінці гри цифру «3» потрібно сказати багато-багато раз підряд, щоб дитина поаплодувала).

«Впізнай цифру на дотик»

Розвивати вміння розрізняти цифри на дотик.

Пропонуються цифри у ввигляді карточки, де контури цифр можуть бути випуклими або, навпаки, увігнути всередину, жорсткі цифри або гладенькі знаки, наклеєні на жорсткий папір. Дитина обстежує і вгадує цифру на дотик.

«Весела гусениця»

Розвивати вміння знаходити місце цифри в числовому ряду, наступне і попереднє числа.

З картону виготовляється картка, на якій зображена гусениця. На тілі гусениці розташовані цифри від 1 до 9, деякі цифри відсутні. Вирізаються з картону кружечки з цифрами відповідного розміру.
Гусениці дуже люблять веселитися. Вони гралися і загубили цифри. Допоможи гусеницям. Дитина вибирає і викладає пропущені цифри.

«Ігри з прищіпками»

Запропонуйте дитині порахувати кількість предметів на картинці або прикріпити прищіпку до потрібного числа. Гра тренує навички рахунку і розвиває дрібну моторику рук.

«Математичні пазли»

Роздрукуйте пазли, розріжте їх по лініях. Запропонуйте дитині зібрати пазл, орієнтуючись на послідовність цифр.

«Цифровий лабіринт»

Матеріал взято на теренах інтернету. Посилання : http://inclusivecentrboryslav.kl.com.ua/%d0%ba%d0%b0%d0%b1%d1%96%d0%bd%d0%b5%d1%82-%d0%b2%d1%87%d0%b8%d1%82%d0%b5%d0%bb%d1%8f-%d0%b4%d0%b5%d1%84%d0%b5%d0%ba%d1%82%d0%be%d0%bb%d0%be%d0%b3%d0%b0/%d0%bf%d0%be%d1%80%d0%b0%d0%b4%d0%b8-%d0%b1%d0%b0%d1%82%d1%8c%d0%ba%d0%b0%d0%bc/

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Максим К-н. Заняття 14 (21.10.2022).

  Тема. Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв. Склад харчових продуктів. Хід заняття. 1.Привітання (створення позитивного емоційного настрою): Доброго ранку, сонце привітне! Доброго ранку, небо блакитне! Доброго ранку, у небі пташки! Доброго ранку тобі і мені. 2.Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв. Склад харчових продуктів. 2.1.Повідомлення теми уроку. Розповідь дорослого. На попередньому занятті ми розпочали вивчати новий розділ «Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв»  і розглянули тему «Раціональне харчування». Тема сьогоднішнього заняття «Склад харчових продуктів». Ми поговоримо про складові їжі, повторимо правила харчування. Ти дізнаєшся більше про вітаміни, мінеральні речовини, воду, про їхнє значення для здоров’я людини. 2 .2.Вивчення нового матеріалу. Розповідь дорослого. Людині необхідно їсти для того, щоб жити. З їжею людина отримує поживні речовини. Але від того, що вона споживає, залежи...

21 березня: Всесвітній день людей із синдромом Дауна.

      Кожного року 21 березня відзначається Всесвітній день людей з синдромом Дауна. Двадцять перший день третього місяця був обраний, щоб показати, що синдром Дауна пов'язаний з наявністю в клітинах людини 3-ї хромосоми в 21-ій парі. Пропонуємо взяти участь у челенджі « Шкарпетуйся! ». Суть акції полягає в тому, що люди, які виражають толерантність і підтримку людям з синдромом Дауна, 21 березня надягають яскраві, непарні шкарпетки, як символ додаткової хромосоми. Захід проводиться з метою звернути увагу на проблеми людей з синдромом Дауна. Шкарпетуйся!!!!!          В Україні в 2003 році була створена Всеукраїнська благодійна організація “Даун Синдром” — це батьківська спільнота, яка працює задля поліпшення життя людей із синдромом Дауна. Фахівці організації надають психологічну підтримку сім'ям, навчають спеціалістів та створюють умови для розкриття потенціалу людей із синдромом Дауна, підтримують ініціативи, направлені на боротьбу зі стереотип...

СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ЗМІНАМИ У ПРИРОДІ НАВЕСНІ ТА ВЛІТКУ.

  *Спостереження за травою, квітами. Пояснити дітям, що трава та квіти спочатку маленькі, завдяки сонцю та дощу вони виростуть великі. Виховувати любов до природи. *Спостереження за деревами. Звернути увагу дітей на те, що листочків на деревах ще немає, але вже є квіти на абрикосах, сережки на березах, кленах. Розвивати увагу та спостережливість. *Спостереження за комахами. Продовжувати вчити дітей розрізняти характерні ознаки зовнішнього вигляду комах, за їх поведінкою. Виховувати бережливе ставлення до комах. *Спостереження за маленькими мурашками та жучками. Розглянути їх зовнішній вигляд, чим вони схожі, чим різняться. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до комах. *Спостереження за кульбабами. Формувати в дітей поняття про рослини ранньої весни, орієнтуватися в основних правилах поводження в природі. Виховувати бережливе ставлення до квітів, любов до природи. *Спостереження за квітучими деревами. Продовжувати формувати знання про весняні явища природи; спостерігати...

Єлизавета Г-ко. Заняття 2 (04.11.2022).

     1.Привітан ня  (створення позитивного емоційного настрою): Доброго ранку, сонце привітне! Доброго ранку, небо блакитне ! Доброго ранку, у небі пташки ! Доброго ранку тобі і мені. 2.Навчальне  відео   «Як правильно доглядати за ротовою порожниною». В цьому відео детально розповідається про ротову порожнину та надаються поради про те, як правильно за нею доглядати: як правильно чистити зуби, обирати зубну щітку. Ще дитина дізнається про корисні та шкідливі для зубів продукти харчування. Тож включайте відео та навчайтесь! «Як правильно доглядати за ротовою порожниною (відеопідручник «Я досліджую світ»)» від   в идавництв а   «Алатон»  можна переглянути за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=jEvw9FMIJPg 3.Завдання  « Прочитай і запам’ятай». Правила догляду за зубами та ротовою порожниною: 1.Чистити зуби    двічі на день, вранці перед їжею та ввечері перед сном, використовуючи зубну пасту. 2.Полоскання роту після кожног...

Михайло П-ла. Заняття 9 (02.11.2022)

  Тема: Орієнтування в часі: поняття «день-ніч».   Орієнтування у просторі: поняття «вгорі-внизу » . Закріплення жовтого та червоного кольорів. Мета: вправляти у розрізненні та називанні частин доби (день, ніч), вчити розрізняти дії, що здійснюють люди у відповідну частину доби; закріпити  жовтий та  червоний кольори, вчити сортувати предмети за двома кольорами (червоний, жовтий); розвивати вміння орієнтуватись у великому просторі та на листі паперу (поняття «вгорі-внизу»); збагачувати активний та пасивний словник; р озвивати спостережливість, увагу, пам'ять;  виховувати любов до математики. Матеріал: картки з двома смужками (червона вгорі, жовта внизу), листочки  двох кольорів (червоні, жовті). Хід заняття. 1.Привітання (створення позитивного емоційного настрою): Добрий ранок (день)! Посміхнись І на мене подивись. У долоньки плесни раз,       (плеснути в долоні) І заняття буде клас.    (показати кулачок з випрямленим вели...

Гра «Допоможи Лунтику».

     Використано інтернет-ресурс за посиланням: http://inclusivecentrboryslav.kl.com.ua/

Роль батьків у вихованні працелюбності дитини.

        Звичайно, виховати самостійну, організовану та працелюбну дитину неможливо лише в стінах дитячого садка чи школи. Адже особистий приклад і участь батьків у трудовому вихованні дітей має величезне значення. Тому активно залучайте дітей до роботи.      У дитини повинні бути трудові обов’язки вдома, які вони будуть виконувати як під керівництвом батьків, так і самостійно. Треба давати посильні для дитини доручення в залежності від віку та її можливостей, зокрема: - підтримувати порядок у своєму ігровому куточку, школярам – на своєму робочому столі; - поливати кімнатні рослини; - якщо родина тримає город, квітник, виділити для дитини грядку, де вона зможе посіяти городні культури та доглядати за ними, старші діти – разом з дорослими можуть садити городину, сапати, збирати урожай овочів, фруктів; - допомагати мамі у хатній роботі — підмести підлогу, витерти пил, посуд зі столу, старші діти – пропилососити, помити підлогу, помити посуд, випрати ...