Тема. Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв. Склад харчових продуктів.
Хід заняття.
1.Привітання (створення позитивного емоційного настрою):
Доброго ранку, сонце привітне!
Доброго ранку, небо блакитне!
Доброго ранку, у небі пташки!
Доброго ранку тобі і мені.
2.Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв. Склад харчових продуктів.
2.1.Повідомлення теми уроку.
Розповідь дорослого.
На попередньому занятті ми розпочали вивчати новий розділ «Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв» і розглянули тему «Раціональне харчування».
Тема сьогоднішнього заняття «Склад харчових продуктів». Ми поговоримо про складові їжі, повторимо правила харчування. Ти дізнаєшся більше про вітаміни, мінеральні речовини, воду, про їхнє значення для здоров’я людини.
2.2.Вивчення нового матеріалу.
Розповідь дорослого.
Людині необхідно їсти для того, щоб жити. З їжею людина отримує поживні речовини. Але від того, що вона споживає, залежить її розвиток, настрій, самопочуття тощо. Тому, щоб бути здоровими, дуже важливо правильно харчуватися.
У повсякденному харчуванні людини обов'язково мають бути білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, клітковина і вода.
Білки потрібні для будівництва і відновлення клітин організму. Вони містяться у продуктах тваринного й рослинного походження. Джерелом білків тваринного походження є м’ясо, риба, яйця, сир, молоко та інші молочні продукти, а рослинного походження - горіхи, горох, квасоля, крупи.
Жири є джерелом енергії. Вони сприяють засвоєнню деяких вітамінів. Жири містяться у продуктах тваринного й рослинного походження. Жири тваринного походження - сало, вершкове масло, сметана, сир, вершки, яєчні жовтки. Рослинні жири є в горіхах, насінні, різній олії (оливковій, соняшниковій, льняній та ін).
Вуглеводи - основне джерело енергії в організмі людини. Джерелом вуглеводів рослинного походження є хліб, крупи, овочі (картопля, морква, буряк тощо), фрукти, ягоди, а тваринного - молоко, мед.
Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти, Вживати поживне і тільки корисне. Не їсти надміру, не шкодити тілу і пам’ятати про вітаміни.
Вітаміни - це речовини, які життєво необхідні людині. Вони беруть активну участь у засвоєнні їжі, підвищують працездатність людини, протидію організму захворюванням, поліпшують обмін речовин. Вітаміни в основному ми одержуємо з їжею. їх потрібна невелика кількість. Потреба у вітамінах підвищується в період росту і розвитку організму, під час захворювання для швидшого одужання. Вітаміни позначаються літерами латинського алфавіту: А, В, С, D тощо. Вітаміни містяться майже в усіх продуктах, найбільше їх у сирих овочах і фруктах.
Вітамін А потрібен для нормального стану шкіри, волосся, гарного зору. Сприяє росту кісток, зубів. Міститься в моркві, абрикосах, мандаринах, вершковому маслі, яйцях, риб’ячому жирі.
Вітаміни групи В потрібні для розумової діяльності, нервової системи. Є у хлібі, м’ясі, крупах, печінці, рибі, молоці.
Вітамін С запобігає застуді, сприяє загоєнню ран. Потрібен для кровоносних судин. Продукти, багаті на вітамін С, - шипшина, чорна смородина, аґрус, лимони, апельсини, цибуля, картопля, перець, помідори.
Вітамін D сприяє росту і формуванню кісток та зубів. Утворюється в організмі людини під дією сонячних променів. Міститься в риб’ячому жирі, морській рибі, молоці, яєчних жовтках, вершковому маслі.
Нестача вітамінів призводить до серйозних порушень в організмі. Так, за нестачі вітамінів групи В порушується діяльність нервової системи, нестача вітаміну D може спричинити рахіт (захворювання, що призводить до неправильного формування скелета). Якщо не вистачає вітаміну А, порушується гострота зору, шкіра стає сухою, волосся - ламким.
Здоровий раціон не обходиться без клітковини, оскільки вона допомагає виводити відходи з організму. Вона також, підсилює моторику кишечника, нормалізує травлення. Клітковини багато в овочах, фруктах, зелені.
Мінеральні речовини - це хімічні елементи, що трапляються в земній корі. Наприклад, кальцій, залізо, йод, фтор, мідь. Ці речовини потрібні для нормальної роботи клітин, вони беруть участь у створенні й зміцненні кісток, зубів тощо. Так, для формування кісток скелета і зубів важливе значення мають кальцій і фосфор, що містяться в молоці, молочних продуктах, рибі, морепродуктах, деяких овочах, яйцях.
Для життя людей потрібна прісна вода. Наш організм на 60 % складається з води. Відомо, що людина може існувати тривалий час (місяць і більше) без їжі, але за відсутності води вона гине через декілька днів. Людині в середньому на добу потрібно 1,5-2,5 л води. Норма споживання води залежить від віку, ваги, рухливості, фізичного стану і навіть погодних умов, адже в спекотні дні потреба в рідині зростає. Багато води в овочах, фруктах, ягодах, молоці. Овочі та молоко містять 80-90 % води, м’ясо та хліб - майже 50 %.
2.3.Фізкультхвилинка «Прогулянка».
Включаємо відеозапис та виконуємо відповідні рухи. Вивчаємо слова пісні та рухи. Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=aGF9xQxd338
2.4.Робота в зошиті.
Запиши в зошит і запам'ятай.
Людині необхідно їсти для того, щоб жити. З їжею людина отримує поживні речовини. У повсякденному харчуванні людини обов'язково мають бути білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, клітковина і вода. Людині в середньому на добу потрібно 1,5-2,5 л води. Вітаміни - це речовини, які життєво необхідні людині. Вони беруть активну участь у засвоєнні їжі, підвищують працездатність людини, протидію організму захворюванням, поліпшують обмін речовин. Вітаміни позначаються літерами латинського алфавіту: А, В, С, D тощо. Також для нормального функціонування нашого організму потрібні мінеральні речовини такі, як кальцій, залізо, йод, фтор, мідь. Для формування кісток скелета і зубів важливе значення мають кальцій і фосфор, що містяться в молоці, молочних продуктах, рибі, морепродуктах, яйцях, деяких овочах.
3.Підсумок заняття.
Ось заняттю вже майже кінець.
Ти був справжній молодець!
Що сподобалось – хвалися,
Засмутило - пожалійся.
Дорослий надає дитині можливість висловитися про те, що їй сподобалось чи не сподобалося на занятті. Відмічає успіхи дитини, хвалить, зацікавлює до нового заняття.
5.Ритуал закінчення заняття. Вправа «Подаруй усмішку».
Мета: створення позитивного емоційного настрою, емпатії, взаємної довіри.
Хід вправи: дорослий звертається до дитини зі словами:
Звати як мене, скажи?
Звати як тебе, скажи?
Ми з тобою вчились дружно?
Отже, разом не сутужно!
Зустріч нову призначаймо,
Усім щастя побажаймо.
Руку стисни на прощання,
Усміхнись як сонце раннє!
Дитина легким подихом здуває зі своїх вуст усмішку у складені човником долоні і відпускає її у добрий, щирий та привітний світ.
Коментарі
Дописати коментар