Перейти до основного вмісту

Максим К-н. Заняття 14 (21.10.2022).

 


Тема. Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв. Склад харчових продуктів.

Хід заняття.

1.Привітання (створення позитивного емоційного настрою):

Доброго ранку, сонце привітне!

Доброго ранку, небо блакитне!

Доброго ранку, у небі пташки!

Доброго ранку тобі і мені.

2.Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв. Склад харчових продуктів.

2.1.Повідомлення теми уроку.

Розповідь дорослого.

На попередньому занятті ми розпочали вивчати новий розділ «Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв»  і розглянули тему «Раціональне харчування».

Тема сьогоднішнього заняття «Склад харчових продуктів». Ми поговоримо про складові їжі, повторимо правила харчування. Ти дізнаєшся більше про вітаміни, мінеральні речовини, воду, про їхнє значення для здоров’я людини.

2.2.Вивчення нового матеріалу.

Розповідь дорослого.

Людині необхідно їсти для того, щоб жити. З їжею людина отримує поживні речовини. Але від того, що вона споживає, залежить її розвиток, настрій, самопочуття тощо. Тому, щоб бути здоровими, дуже важливо правильно харчуватися.

У повсякденному харчуванні людини обов'язково мають бути білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, клітковина і вода.

Білки потрібні для будівництва і відновлення клітин організму. Вони містяться у продуктах тваринного й рослинного походження. Джерелом білків тваринного походження є м’ясо, риба, яйця, сир, молоко та інші молочні продукти, а рослинного походження - горіхи, горох, квасоля, крупи.

Жири є джерелом енергії. Вони сприяють засвоєнню деяких вітамінів. Жири містяться у продуктах тваринного й рослинного походження. Жири тваринного походження - сало, вершкове масло, сметана, сир, вершки, яєчні жовтки. Рослинні жири є в горіхах, насінні, різній олії (оливковій, соняшниковій, льняній та ін).

Вуглеводи - основне джерело енергії в організмі людини. Джерелом вуглеводів рослинного походження є хліб, крупи, овочі (картопля, морква, буряк тощо), фрукти, ягоди, а тваринного - молоко, мед.

Щоб мати здоров’я, слід правильно їсти, Вживати поживне і тільки корисне. Не їсти надміру, не шкодити тілу і пам’ятати про вітаміни.

Вітаміни - це речовини, які життєво необхідні людині. Вони беруть активну участь у засвоєнні їжі, підвищують працездатність людини, протидію організму захворюванням, поліпшують обмін речовин. Вітаміни в основному ми одержуємо з їжею. їх потрібна невелика кількість. Потреба у вітамінах підвищується в період росту і розвитку організму, під час захворювання для швидшого одужання. Вітаміни позначаються літерами латинського алфавіту: А, В, С, D тощо. Вітаміни містяться майже в усіх продуктах, найбільше їх у сирих овочах і фруктах.

Вітамін А потрібен для нормального стану шкіри, волосся, гарного зору. Сприяє росту кісток, зубів. Міститься в моркві, абрикосах, мандаринах, вершковому маслі, яйцях, риб’ячому жирі.

Вітаміни групи В потрібні для розумової діяльності, нервової системи. Є у хлібі, м’ясі, крупах, печінці, рибі, молоці.

Вітамін С запобігає застуді, сприяє загоєнню ран. Потрібен для кровоносних судин. Продукти, багаті на вітамін С, - шипшина, чорна смородина, аґрус, лимони, апельсини, цибуля, картопля, перець, помідори.

Вітамін D сприяє росту і формуванню кісток та зубів. Утворюється в організмі людини під дією сонячних променів. Міститься в риб’ячому жирі, морській рибі, молоці, яєчних жовтках, вершковому маслі.

Нестача вітамінів призводить до серйозних порушень в організмі. Так, за нестачі вітамінів групи В порушується діяльність нервової системи, нестача вітаміну D може спричинити рахіт (захворювання, що призводить до неправильного формування скелета). Якщо не вистачає вітаміну А, порушується гострота зору, шкіра стає сухою, волосся - ламким.

Здоровий раціон не обходиться без клітковини, оскільки вона допомагає виводити відходи з організму. Вона також, підсилює моторику кишечника, нормалізує травлення. Клітковини багато в овочах, фруктах, зелені.

Мінеральні речовини - це хімічні елементи, що трапляються в земній корі. Наприклад, кальцій, залізо, йод, фтор, мідь. Ці речовини потрібні для нормальної роботи клітин, вони беруть участь у створенні й зміцненні кісток, зубів тощо. Так, для формування кісток скелета і зубів важливе значення мають кальцій і фосфор, що містяться в молоці, молочних продуктах, рибі, морепродуктах, деяких овочах, яйцях.

Для життя людей потрібна прісна вода. Наш організм на 60 % складається з води. Відомо, що людина може існувати тривалий час (місяць і більше) без їжі, але за відсутності води вона гине через декілька днів. Людині в середньому на добу потрібно 1,5-2,5 л води. Норма споживання води залежить від віку, ваги, рухливості, фізичного стану і навіть погодних умов, адже в спекотні дні потреба в рідині зростає. Багато води в овочах, фруктах, ягодах, молоці. Овочі та молоко містять 80-90 % води, м’ясо та хліб - майже 50 %. 

2.3.Фізкультхвилинка «Прогулянка».

Включаємо відеозапис та виконуємо відповідні рухи. Вивчаємо слова пісні та рухи. Посилання: https://www.youtube.com/watch?v=aGF9xQxd338

2.4.Робота в зошиті.

Запиши в зошит і запам'ятай.

    Людині необхідно їсти для того, щоб жити. З їжею людина отримує поживні речовини. У повсякденному харчуванні людини обов'язково мають бути білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини, клітковина і вода. Людині в середньому на добу потрібно 1,5-2,5 л води. Вітаміни - це речовини, які життєво необхідні людині. Вони беруть активну участь у засвоєнні їжі, підвищують працездатність людини, протидію організму захворюванням, поліпшують обмін речовин. Вітаміни позначаються літерами латинського алфавіту: А, В, С, D тощо. Також для нормального функціонування нашого організму потрібні мінеральні речовини такі, як кальцій, залізо, йод, фтор, мідь. Для формування кісток скелета і зубів важливе значення мають кальцій і фосфор, що містяться в молоці, молочних продуктах, рибі, морепродуктах, яйцях, деяких овочах. 

3.Підсумок заняття.

- Назви складові їжі.
- Для чого потрібні вітаміни людині?
- Які мінеральні речовини ти знаєш? Яке їхнє значення для здоров’я людини?
- Для чого людині потрібно вживати воду?
- Скільки води треба випивати людині за добу?
4.Рефлексія.

 Ось заняттю вже майже кінець.

 Ти був справжній молодець!

 Що сподобалось – хвалися,

 Засмутило - пожалійся.

Дорослий надає дитині можливість висловитися про те, що їй сподобалось чи не сподобалося на занятті. Відмічає успіхи дитини, хвалить, зацікавлює до нового заняття.

5.Ритуал закінчення заняття. Вправа «Подаруй усмішку». 

Мета: створення позитивного емоційного настрою, емпатії, взаємної довіри.

Хід вправи: дорослий звертається до дитини зі словами:

 Звати як мене, скажи?

 Звати як тебе, скажи?

 Ми з тобою вчились дружно?

 Отже, разом не сутужно!

 Зустріч нову призначаймо, 

 Усім щастя побажаймо.

 Руку стисни на прощання,

 Усміхнись як сонце раннє!

 Дитина легким подихом здуває зі своїх вуст усмішку у складені човником долоні і відпускає її у добрий, щирий та привітний світ.




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

2 квітня – Всесвітній день поширення інформації про аутизм.

    2 квітня відзначають Всесвітній день поширення інформації про аутизм, і кожному з нас варто дізнатися про нього більше. Адже, за даними ВООЗ, з аутизмом народжується кожна сота дитина в світі. Коли йдеться про аутизм, йдеться, не про захворювання, а про розлад, особливість розвитку, з якою людина народжується і живе усе життя. Аутизм неможливо набути внаслідок дії зовнішніх чинників, його не «вилікувати», проте доказові методи психологічного втручання можуть покращити комунікативні та соціальні навички людей з аутизмом. Аутизм – це, насправді, дуже різні особливості, тому одне слово вміщує розлади аутистичного спектру (РАС). Спектр – бо здібності і потреби людей з РАС можуть значно різнитися. Дехто з людей, що мають аутизм, використовує вербальну комунікацію з іншими, а дехто – ні, хтось потребує догляду упродовж усього життя, інші ж – можуть жити самостійно, працювати. Люди з РАС часто мають проблеми з соціальною взаємодією, а також – обмежену або повторювану поведінку, сталі інте

Вправи для зняття напруги та переключення уваги дітей

 

Єлизавета Г-ко. Заняття 2 (04.11.2022).

     1.Привітан ня  (створення позитивного емоційного настрою): Доброго ранку, сонце привітне! Доброго ранку, небо блакитне ! Доброго ранку, у небі пташки ! Доброго ранку тобі і мені. 2.Навчальне  відео   «Як правильно доглядати за ротовою порожниною». В цьому відео детально розповідається про ротову порожнину та надаються поради про те, як правильно за нею доглядати: як правильно чистити зуби, обирати зубну щітку. Ще дитина дізнається про корисні та шкідливі для зубів продукти харчування. Тож включайте відео та навчайтесь! «Як правильно доглядати за ротовою порожниною (відеопідручник «Я досліджую світ»)» від   в идавництв а   «Алатон»  можна переглянути за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=jEvw9FMIJPg 3.Завдання  « Прочитай і запам’ятай». Правила догляду за зубами та ротовою порожниною: 1.Чистити зуби    двічі на день, вранці перед їжею та ввечері перед сном, використовуючи зубну пасту. 2.Полоскання роту після кожного прийому їжі теплою водою. 3.Щітка повинна бути індивідуал

ДИТИНА З ПОРУШЕННЯМИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО РОЗВИТКУ. ПОРАДИ.

  Порушення інтелектуального розвитку - досить складна й одночасно недостатньо розкрита на сьогодні особливість перебігу розвитку дитини. Порушення інтелектуального розвитку визначається як особливість розвитку психіки дитини при органічному ушкодженні центральної нервової системи у внутрішньоутробний період або в період від 1 до 3 років. У дітей залежно від інтенсивності ураження кори головного мозку можуть виявлятися різними якісні характеристики прояву: від легкого ступеня до помірного, тяжкого та глибокого ступенів. Для дітей з порушеннями інтелектуального розвитку є характерним порушення пізнавальної діяльності, що виявляється в обмеженості сприймання, уваги, пам’яті, мислення, відтворенні сприйнятого і вивченого.  Такі діти можуть мати певні обмеження у набутті комунікативних та соціальних навичок. Ці обмеження зумовлюють уповільнений темп розвитку та навчання дитини, проте вони здатні до навчання, але у власному уповільненому темпі і в обмеженій кількості. Для дітей  з  порушенн

Як надати дитині першу психологічну допомогу? 6 порад для батьків.

   1. Режим дня.  Повертайте дитину у звичний режим дня, або створіть новий, з огляду на ті обставини, в яких ви перебуваєте. Це прискорює «загоєння» психотравми. У режимі дня дитини мають бути: гігієнічні процедури, прийоми їжі, елементи навчання, ігри з дорослими, вільна гра, час для бесід та казок (або цікавих історій), сон. 2. Обговорення тривожних подій.  Після кожного спуску в укриття, сигналів тривоги, звуків бойових дій проводьте невеличкі сімейні бесіди, де кожен розповідає, що він відчував протягом цього тривожного періоду. Цей метод дозволяє дитині емоційно відреагувати, побачити, що її відчуття співпадають з відчуттями дорослих, а також зняти емоційне напруження. 3. Нові ритуали.  Створіть нові ритуали, які допоможуть відчути дитині єдність та силу сім’ї. Це може бути читання вголос, вечірні обійми, спільні молитви або співи. 4. Щоденне спілкування на різні теми.  Щоб дитина не почала ізолюватися, вона потребує постійного спілкування та емоційного залучення дорослих. Ви мож

Михайло П-ла. Заняття 9 (02.11.2022)

  Тема: Орієнтування в часі: поняття «день-ніч».   Орієнтування у просторі: поняття «вгорі-внизу » . Закріплення жовтого та червоного кольорів. Мета: вправляти у розрізненні та називанні частин доби (день, ніч), вчити розрізняти дії, що здійснюють люди у відповідну частину доби; закріпити  жовтий та  червоний кольори, вчити сортувати предмети за двома кольорами (червоний, жовтий); розвивати вміння орієнтуватись у великому просторі та на листі паперу (поняття «вгорі-внизу»); збагачувати активний та пасивний словник; р озвивати спостережливість, увагу, пам'ять;  виховувати любов до математики. Матеріал: картки з двома смужками (червона вгорі, жовта внизу), листочки  двох кольорів (червоні, жовті). Хід заняття. 1.Привітання (створення позитивного емоційного настрою): Добрий ранок (день)! Посміхнись І на мене подивись. У долоньки плесни раз,       (плеснути в долоні) І заняття буде клас.    (показати кулачок з випрямленим великим пальцем) 2. Гра «Кольорова палітра». Дорослий кладе пере

Гра «Допоможи Лунтику».

     Використано інтернет-ресурс за посиланням: http://inclusivecentrboryslav.kl.com.ua/

21 березня - Міжнародний день людей із Синдромом Дауна.

      Кожного року 21 березня відзначається Всесвітній день людей з синдромом Дауна. Двадцять перший день третього місяця був обраний, щоб показати, що синдром Дауна пов'язаний з наявністю в клітинах людини 3-ї хромосоми в 21-ій парі. Пропонуємо взяти участь у челенджі «Промінчики сонця». Суть акції полягає в тому, що люди, які виражають толерантність і підтримку людям з синдромом Дауна, 21 березня надягають яскраві, непарні шкарпетки, як символ додаткової хромосоми. Захід проводиться з метою звернути увагу на проблеми людей з синдромом Дауна. Шкарпетуйся!!!!!           Заохочуємо до Міжнародного дня людей із Синдромом Дауна взяти участь в челенджі, проявити увагу та подарувати свою любов                  С🤗вітлим                  О💐бдарованим                  Н😌аполегливим                  Я😘скравим                  Ч😇емним                  Н😘іжним                         І 😏ншим                  М💗удрим людям, які щиро вміють любити❣ У дописі використано матеріали, які зн

Кінезіологічні вправи.

Кінезіологічні вправи - "гімнастика для мозку". Кінезіологія—це наука про розвиток розумових здібностей і фізичного здоров’я через певні рухові вправи. Це своєрідна «гімнастика мозку» основоположником якої є Пол Деннісон. З її допомогою процес навчання і виконання будь-якого виду діяльності стає ефективнішим. Пропоную вам кінезіологічні вправи від каналу Vira Savchenko, які можна знайти за посиланням:  https://www.youtube.com/watch?v=44SEJPL6p-U