Від нашої «тілесності» зараз залежить, як ми впораємося із емоційним навантаженням, травмуванням. Тілесні ігри для дітей, важливі в будь-який час і дітям, і дорослим. Грайте і посміхайтесь - це важливо для дитини!
·
«Доброго ранку». «Доброго
ранку носик, доброго ранку щічки, доброго ранку вушка, доброго ранку шийка, доброго ранку
плечики і т.д.» - торкаємося різних частин тіла, промовляючи слова (можливо, цілуючи).
Треба пройтися по всьому тілу.
·
Ліплення -
розминати тіло, як тісто, чи пластилін.
·
«Колобок». Спочатку "засипати" муки -
пройтись легкими рухами по всьому тілу, потім, "налити" води - рухи,
що гладять. Ліпимо тісто, а потім робимо колобок - дитина сидить, обійнявши себе
руками. А ми її обіймаємо за спинку. Розкриваємо руки - колобок
"випікся".
·
«Поцілунки». Поцілунки
- квадратний, трикутний, овальний - цілувати лобик чи щічку багатьма
поцілунками так, щоб їх послідовність утворила форму.
·
«Якого кольору поцілунок». Є прекрасна книга "Якого кольору поцілунок». Наприклад, я тебе зараз цілую
жовтим поцілунком, малиновим, райдужним тощо.
·
«Люлечка». Сісти за дитиною, обіймаючи її за спинку, можна погойдатися.
·
«Обійманці». Обійми мене, сильніше, ніж я.
·
«Кенгуру». Дитина сідає животиком до
нашого животику і міцно обіймає
·
«Рахунок обіймів». Призначити дитину головною по
рахунку обіймів.
·
«Діду». «Діду, діду де ти там, не морозь нам (щічки, носик, попу, животик, ніжки..)» - дорослий каже слова,
торкається до якоїсь своєї частини тіла. Діти - називають її і також
торкаються. Потрібно пройтись по всьому тілу.
·
«Килимок». Простукати себе, все тіло, наче килимок,
коли його вибивають.
·
«Орангутанг». Стукати із криком "Я-я-я-я"
себе по грудній клітині, мов мавпа.
·
Торкатися один одного "різними
доторками" - як зайчик, як змія, як лисиця хвостиком.
·
«Сніговик». "Ліпимо" із тіла дитини
сніговика. Просимо напружити всі м'язи, наче він змерз. А потім "гріємо
сонечком". «А зараз вийшло
сонечко і сніговик тане» (дитина
розслабляється).
·
«Очищення». Сонечко чи вода проходить (із нашими торканнями)
по тілу зверху донизу - і змиває, освітлює все, що напружує, лякає, заважає .
·
Малювати на животику, спині різні букви чи
прості форми, а дитина має вгадати, що це.
·
«Будиночок». Ти - Будиночок, в тебе є підлога - ніжки, стіни - проходимо по всьому тілу
доторками, дах - голівка. Ти в будиночку. (Можна покласти руку на серце).
·
«Квітка чи дерево». Запитати у дитини, ким вона хоче бути,
якої квіткою, чи деревом. Торкнутися стоп:
-В тебе дуже міцне коріння,
воно із землі бере все, що потрібно для життя і міцно тримає тебе".
Торкнутися боків:
- У тебе такий стрункий сильний
міцний гнучкий стовбур. Він може зігнутися, може схилитися, але він ніколи не
зламається. Він витримає всі вітри та урагани".
Торкнутися голівки:
- А це твоя крона - красива, ніжна,
соковита, сильна. Ти - дерево Життя.
· «Масаж». Робимо масаж "Рейки, рейки":
Рейки,
рейки, шпали, шпали...
Їхав
поїзд із Полтави.
Ось
віконце відчинилось —
Горошинки
покотились.
Йшли
курчата, ціпу-ціпу,
Дзьобали
собі на втіху.
А за
ними гусенята
Теж
пощипують завзято.
Далі
йшла сім'я слонів,
Тупали,
аж гай шумів.
От
директор-молодець
Стіл
поставив і стілець
Та
друкує на машинці
Лист
малесенькій дитинці:
«Люба
доню! Рідна пташко!
Висилаю
жовту чашку,
В неї
сонячні бочки
І на
денці — крапочки».
(Переспів
Мирослави КІМ).
Важливо
пам'ятати, що зараз діти і дорослі навряд чи зможуть грати в ігри, робити
практики із закритими очима - поки що ми можемо намагатися контролювати всі
процеси.
Якщо
дитина в стресі, торкаємося тільки частин тіла, закритих одягом.
Наші
доторки - не поверхневі, не лоскочуть, а трохи проминають.
Дитина може якусь гру просити повторювати багато разів - значить ця гра для неї найбільш терапевтична.
Матеріали взято на теренах інтернету. Джерело:https://www.facebook.com/171923206205552/posts/5078670195530804/
Коментарі
Дописати коментар