Перейти до основного вмісту

Посттравматичний стресовий розлад. Як допомогти знизити ризики розвитку ПТСР.

 

Що таке посттравматичний стресовий розлад (ПТСР)?
Це крайня реакція на сильний стресор, що загрожує життю людини. Зазвичай ПТСР проявляється приблизно через 6 місяців після травмуючого досвіду. Але тривала дія стресора (перебування в окупації чи постійні обстріли) прискорює розвиток розладу.
Хто найбільш вразливий?
Як дорослі, так і діти та підлітки.
Як може проявитися ПТСР у вашої дитини?
Зверніть увагу на поведінку своєї дитини, якщо вона:
- постійно згадує про пережиті події (може не зізнаватися про це), водночас уникає всього, що нагадує їй про пережитий досвід;
- проявляє агресію чи навпаки – апатичність, депресивність, емоційну відстороненість;
- має страшні сновидіння, прокидається вночі чи навіть плаче;
- занадто тривожиться, бо очікує повторення подій;
- має проблеми з пам'яттю, увагою, здатністю вчитися;
- переживає травматичний досвід під час гри (для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку);
- займається саморуйнуванням (зокрема підлітки можуть наносити самоушкодження, вживати алкоголь чи наркотики).

Чи реально знизити ризики розвитку ПТСР у дитини?
Звісно! Для того, щоб допомогти своїм дітям, батькам потрібно спочатку стабілізуватися психологічно самим, якщо потрібно, то за допомогою кваліфікованих фахівців — https://poruch.me/parents
Якщо у вас буде достатньо ресурсу, тоді ви зможете допомогти своїм дітям. Пам’ятайте про найважливіше    слід відновити почуття безпеки.
Поради:
- залучайте дитину до фізичної активності (фізкультура чи звичайні прогулянки);
- відновіть режим дня своєї дитини (навчання, дозвілля, вчасні прийоми їжі та сон), щоб повернути надію на звичайне, мирне життя;
- нагадуйте дитині про те, що ви    поруч і дуже її любите, не нехтуйте тілесним контактом   обійми чи тримання за руку;
- вислухайте дитину та дайте відповіді на запитання, які її хвилюють;
- дозвольте дитині висловлювати свої емоції та почуття, уникайте фраз «не згадуй цього» або «забудь про це»;
- поясніть дитині те, що сталося, але будьте обережні, говоріть доступними для її віку словами;
- залучайте дитину до соціальної активності: спілкування з однолітками чи навіть волонтерства;
- скеровуйте агресію дитини, щоб сформувати здорові поведінкові рамки: вона повинна розуміти, що кривдити інших, слабших або тварин — неприпустимо;
- не зволікайте зі зверненням по психологічну/психотерапевтичну допомогу, щоб знати, як справлятися з емоціями, навчитися релаксації чи контролювати негативні спогади.

ПТСР  —  це не вирок. Навіть, якщо у вас чи ваших дітей з’явився ПТСР не варто впадати у паніку чи навпаки ігнорувати проблему. Вчасна підтримка та/чи допомога від кваліфікованого спеціаліста — шлях до відновлення. 
Джерело: https://www.facebook.com/UNICEFUkraine/photos/a.198585943539278/5140064622724694/

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Максим К-н. Заняття 14 (21.10.2022).

  Тема. Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв. Склад харчових продуктів. Хід заняття. 1.Привітання (створення позитивного емоційного настрою): Доброго ранку, сонце привітне! Доброго ранку, небо блакитне! Доброго ранку, у небі пташки! Доброго ранку тобі і мені. 2.Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв. Склад харчових продуктів. 2.1.Повідомлення теми уроку. Розповідь дорослого. На попередньому занятті ми розпочали вивчати новий розділ «Культура харчування та технологія приготування кулінарних страв»  і розглянули тему «Раціональне харчування». Тема сьогоднішнього заняття «Склад харчових продуктів». Ми поговоримо про складові їжі, повторимо правила харчування. Ти дізнаєшся більше про вітаміни, мінеральні речовини, воду, про їхнє значення для здоров’я людини. 2 .2.Вивчення нового матеріалу. Розповідь дорослого. Людині необхідно їсти для того, щоб жити. З їжею людина отримує поживні речовини. Але від того, що вона споживає, залежи...

21 березня: Всесвітній день людей із синдромом Дауна.

      Кожного року 21 березня відзначається Всесвітній день людей з синдромом Дауна. Двадцять перший день третього місяця був обраний, щоб показати, що синдром Дауна пов'язаний з наявністю в клітинах людини 3-ї хромосоми в 21-ій парі. Пропонуємо взяти участь у челенджі « Шкарпетуйся! ». Суть акції полягає в тому, що люди, які виражають толерантність і підтримку людям з синдромом Дауна, 21 березня надягають яскраві, непарні шкарпетки, як символ додаткової хромосоми. Захід проводиться з метою звернути увагу на проблеми людей з синдромом Дауна. Шкарпетуйся!!!!!          В Україні в 2003 році була створена Всеукраїнська благодійна організація “Даун Синдром” — це батьківська спільнота, яка працює задля поліпшення життя людей із синдромом Дауна. Фахівці організації надають психологічну підтримку сім'ям, навчають спеціалістів та створюють умови для розкриття потенціалу людей із синдромом Дауна, підтримують ініціативи, направлені на боротьбу зі стереотип...

Ігри з цифрами і числами.

     За допомогою гри дитина вивчає нові знання і закріплює їх. Математичні ігри познайомлять дітей з цифрами, числами, основами рахунку, з арифметичними діями, а також посприяють розвитку мовлення, уваги, пам’яті, мислення. Варіанти ігор та вправ: «Прибери цифру» Гра розвиває увагу, швидкість реакції, мислення, спритність, і закріплює навички рахунку. Викладаємо послідовно картки з числами від 0 до 10. Дорослий ставить завдання, а дитина повинна виконати його. Наприклад, “Прибери цифру 7”, “Прибери цифру між 2 і 4”, “Прибери цифру, яка більше 3 на 2” і т. д. Завдання можна задавати у вигляді загадок, відгадкою буде та цифра, яку необхідно прибрати. Наприклад: Одиничка – цифра рівна і до стовпчика подібна. Всі рахунки, всі таблички починають з одинички. «Плутанина» В процесі гри закріплюємо знання цифр, рахунку від 0 до 10 в прямому і зворотному порядку, а також увагу і пам’ять . Розкладаємо цифри по порядку, далі дитина відвертається, а дорослий змінює їх місцями. Завдан...

СПОСТЕРЕЖЕННЯ ЗА ЗМІНАМИ У ПРИРОДІ НАВЕСНІ ТА ВЛІТКУ.

  *Спостереження за травою, квітами. Пояснити дітям, що трава та квіти спочатку маленькі, завдяки сонцю та дощу вони виростуть великі. Виховувати любов до природи. *Спостереження за деревами. Звернути увагу дітей на те, що листочків на деревах ще немає, але вже є квіти на абрикосах, сережки на березах, кленах. Розвивати увагу та спостережливість. *Спостереження за комахами. Продовжувати вчити дітей розрізняти характерні ознаки зовнішнього вигляду комах, за їх поведінкою. Виховувати бережливе ставлення до комах. *Спостереження за маленькими мурашками та жучками. Розглянути їх зовнішній вигляд, чим вони схожі, чим різняться. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до комах. *Спостереження за кульбабами. Формувати в дітей поняття про рослини ранньої весни, орієнтуватися в основних правилах поводження в природі. Виховувати бережливе ставлення до квітів, любов до природи. *Спостереження за квітучими деревами. Продовжувати формувати знання про весняні явища природи; спостерігати...

Ігри для зняття стресу у дитини.

  Від нашої  « тілесності »  зараз залежить, як ми впораємося із емоційним навантаженням, травмуванням. Тілесні ігри для дітей, важливі в будь-який час і дітям, і дорослим. Грайте і посміхайтесь - це важливо для дитини! ·         «Д оброго ранку ».   «Д оброго ранку носик,   д оброго ранку щічки, доброго ранку вушка, доброго ранку шийка, доброго ранку плечики і т.д. » - торкаємося різних частин тіла, промовляючи слова (можливо, цілуючи). Треба пройтися по всьому тілу. ·         Ліп лення - розминати тіло, як тісто, чи пластилін . ·         « Колобок ». С початку "засипати" муки - пройтись легкими рухами по всьому тілу, потім, "налити" води - рухи, що гладять. Ліпимо тісто, а потім робимо колобок - дитина сидить, обійнявши себе руками. А ми її обіймаємо за спинку. Розкриваємо руки - колобок "випікся" . ·       ...

Єлизавета Г-ко. Заняття 2 (04.11.2022).

     1.Привітан ня  (створення позитивного емоційного настрою): Доброго ранку, сонце привітне! Доброго ранку, небо блакитне ! Доброго ранку, у небі пташки ! Доброго ранку тобі і мені. 2.Навчальне  відео   «Як правильно доглядати за ротовою порожниною». В цьому відео детально розповідається про ротову порожнину та надаються поради про те, як правильно за нею доглядати: як правильно чистити зуби, обирати зубну щітку. Ще дитина дізнається про корисні та шкідливі для зубів продукти харчування. Тож включайте відео та навчайтесь! «Як правильно доглядати за ротовою порожниною (відеопідручник «Я досліджую світ»)» від   в идавництв а   «Алатон»  можна переглянути за посиланням: https://www.youtube.com/watch?v=jEvw9FMIJPg 3.Завдання  « Прочитай і запам’ятай». Правила догляду за зубами та ротовою порожниною: 1.Чистити зуби    двічі на день, вранці перед їжею та ввечері перед сном, використовуючи зубну пасту. 2.Полоскання роту після кожног...

Михайло П-ла. Заняття 9 (02.11.2022)

  Тема: Орієнтування в часі: поняття «день-ніч».   Орієнтування у просторі: поняття «вгорі-внизу » . Закріплення жовтого та червоного кольорів. Мета: вправляти у розрізненні та називанні частин доби (день, ніч), вчити розрізняти дії, що здійснюють люди у відповідну частину доби; закріпити  жовтий та  червоний кольори, вчити сортувати предмети за двома кольорами (червоний, жовтий); розвивати вміння орієнтуватись у великому просторі та на листі паперу (поняття «вгорі-внизу»); збагачувати активний та пасивний словник; р озвивати спостережливість, увагу, пам'ять;  виховувати любов до математики. Матеріал: картки з двома смужками (червона вгорі, жовта внизу), листочки  двох кольорів (червоні, жовті). Хід заняття. 1.Привітання (створення позитивного емоційного настрою): Добрий ранок (день)! Посміхнись І на мене подивись. У долоньки плесни раз,       (плеснути в долоні) І заняття буде клас.    (показати кулачок з випрямленим вели...

Гра «Допоможи Лунтику».

     Використано інтернет-ресурс за посиланням: http://inclusivecentrboryslav.kl.com.ua/